We beantwoorden uw vragen

Offerte
Mijn bestelling
Productietijden
Plaatsing garagepoort
Onderhoud
Klantenservice
Problemen met mijn poort
Motorpech
Afstandsbediening
Digicode (Multibit-model van vóór 2015-2016)
Digicodes (recentere Bilinked-modellen, na 2016)
Drukknop (Multibit-bediening model 131)
Drukknop (Bilinked-bediening model 644)
Torsie- of trekveren?

Offerte

Ik wil een offerte aanvragen, wat moet ik doen?

U kunt online een offerteaanvraag indienen. U kunt ook contact met ons opnemen per e-mail op info@portes-sesame.be of telefonisch op 069/22.41.85.

Ik wil graag dat iemand mijn huis komt opmeten voor een offerte, hoe pak ik dat aan?

Als u wenst dat een van onze verkoopmedewerkers bij u langskomt om een meting uit te voeren, kunt u contact met ons opnemen per e-mail o info@portes-sesame.be of telefonisch op 069/22.41.85. U kan ook online een offerte aanvragen.

Hoeveel kost een offerte?

Een offerte en een bezoek van één van onze vertegenwoordigers is helemaal gratis! Mis het niet!

Mijn bestelling

Welke documenten moet ik ontvangen als ik een bestelling plaats?

Wanneer u een bestelling plaatst voor een garagepoort, sturen we u een orderbevestiging, een 6% btw-verklaring voor uw huis en een voorschotfactuur per aparte e-mail.

Met wie kan ik contact opnemen om de status van mijn bestelling te controleren?

Als u meer informatie wenst over uw bestelling, kunt u contact opnemen met de verkoopvertegenwoordiger bij wie u de bestelling hebt geplaatst of contact met ons opnemen via e-mail op info@portes-sesame.be of telefonisch op 069/22.41.85.

Productietijden

Wat is jullie huidige doorlooptijd als ik een garagepoort wil bestellen?

Onze huidige doorlooptijden liggen tussen de 6 en 8 weken. Deze tijden worden ter indicatie gegeven en zijn afhankelijk van de huidige gebeurtenissen, onze leveranciers en ons personeel. Het type poort dat u nodig hebt, is ook een factor waarmee rekening moet worden gehouden bij het bepalen van de doorlooptijden.

Mijn garagepoort plaatsen

Hoe weet ik wanneer mijn garagepoort wordt gemonteerd?

Bij de bevestiging van uw bestelling ontvangt u een bevestiging met de installatiedatum erop. Als de bevestiging per e-mail wordt verstuurd, staat de datum ook op de e-mail.

Hoe weten we zeker dat de effectieve installatiedatum de oorspronkelijk geplande datum is?

Een paar dagen voordat uw poort wordt gemonteerd, belt een van onze medewerkers u om de datum te bevestigen. Als de datum u niet meer uitkomt, spreken we samen een nieuwe datum af.

Hoe laat komen de technici aan?

Wanneer we u bellen om de installatiedatum te bevestigen, laten we u weten of onze technici ’s ochtends of ’s middags ter plaatse zullen zijn. We geven nooit een precieze tijd op, omdat we niet kunnen anticiperen op vertragingen op andere werven.

Ik wil de installatiedatum voor mijn garagepoort verplaatsen, wat moet ik doen?

Als u de installatiedatum wilt verplaatsen, neem dan contact met ons op via e-mail op info@portes-sesame.be of telefonisch op 069/22.41.85.

Wat moet ik vóór de installatie voorbereiden op het gebied van elektriciteit?

Als er elektriciteit is geïnstalleerd, hoeft u niets te plannen. Als dat niet het geval is, kunnen we uw garagedeur ook installeren. Hiervoor hebt u wel een aftakdoos nodig. We bedraden het met een elektriciteitskabel van 2,5 mm².

Hoe onderhoud ik mijn garagepoort?

Hoe kan ik mijn garagepoort zelf onderhouden?

U kunt de bouten en moeren en de staat van de wielen in de rails controleren. We raden ook aan om de scharnieren en lagers te smeren (met siliconenspray of WD40). We raden u ook aan om de verschillende kabels en de balans van de poort te controleren (als de deur een motor heeft, moet u deze eerst loskoppelen van de motor). Vergeet tot slot niet om de poort schoon te houden.

Hoe vaak moet ik mijn deur laten onderhouden door een technicus?

Uw garagepoort moet minstens één keer per jaar onderhouden worden. Als dit jaarlijkse onderhoud niet wordt uitgevoerd door een gekwalificeerd bedrijf met originele onderdelen, vervalt de garantie.

Hoeveel kost een onderhoud?

Het onderhoud van uw poort hangt af van de grootte. Ons minimumtarief is €85. Houd er rekening mee dat we onderhoudscontracten aanbieden waarmee je voordelige prijzen kunt krijgen voor het onderhoud van je garagepoort. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Wat is het doel van een onderhoud dat wordt uitgevoerd door een technicus van Portes Sésame?

Onderhoud door een professional maakt een volledige controle van de poort mogelijk (afstelling, smering, vervanging van beschadigde onderdelen tegen meerprijs, nauwgezette controle van kabels, veerspanning, geïnstalleerde veiligheidsvoorzieningen, elektrische installatie of afstelling van de motor). Dit is ook een gelegenheid voor de technicus om een algemene visuele inspectie uit te voeren.

Klantenservice

Ik heb klantenservice nodig, met wie moet ik contact opnemen?

Als u vragen hebt over de dienst na verkoop, kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info@portes-sesame.be of telefonisch op 069/22.41.85.

Hoe lang duurt het om een aanvraag voor klantenservice te verwerken?

Wanneer u contact met ons opneemt met een reparatieverzoek, zal ons team er alles aan doen om binnen een week contact met u op te nemen.

Hoe weet ik of mijn klantenservice dienst onder de garantie valt?

Controleer de installatiedatum op je factuur of orderbevestiging. Vergeet niet dat je garantie gedekt is onder voorbehoud van onderhoud.

Ik heb een probleem met mijn garagepoort

Wat kan ik doen als mijn poort niet open of dicht gaat?

Controleer of de motor van uw poort werkt, of een van de veren niet kapot is en of een van de kabels niet kapot is. Als een van deze drie onderdelen kapot is, kan u ons contacteren per e-mail op info@portes-sesame.be of telefonisch op 069/22.41.85.

Mijn deur gaat dicht en gaat dan 15 cm open als hij de vloer raakt. Wat moet ik doen?

Als dit gebeurt, is het waarschijnlijk slechts een kleine technische aanpassing. U kunt contact met ons opnemen per e-mail op info@portes-sesame.be of telefonisch op 069/22.41.85. We maken dan een afspraak zodat een van onze technici bij u langs kan komen.

Een van de veren van mijn poort is kapot, hoe kan ik die repareren?

U kunt contact met ons opnemen per e-mail op info@portes-sesame.be of telefonisch op 069/22.41.85. We maken dan een afspraak zodat een van onze technici bij u langs kan komen. We raden u af om zelf reparaties uit te voeren, omdat alleen een erkende technicus dit kan.

Er is een kabel van mijn poort afgebroken, hoe kan ik die repareren?

U kunt contact met ons opnemen per e-mail op info@portes-sesame.be of telefonisch op 069/22.41.85. We maken dan een afspraak zodat een van onze technici bij u langs kan komen.

Hoeveel kost het om mijn garagedeur te repareren?

Tarieven voor reparaties variëren afhankelijk van de duur van de reparatie en de gebruikte onderdelen. Ons basistarief voor reparaties is €55/uur exclusief btw. We rekenen €1 per kilometer heen en terug (vertrek aan de Rue de l’Artisanat 12 in Leuze-en-Hainaut).

Er kunnen extra kosten van toepassing zijn als onze technicus een onderdeel moet vervangen.

Ik heb een probleem met de motor van mijn garagepoort

Mijn motor geeft een foutcode weer, wat moet ik doen?

Als er een foutcode op uw motor wordt weergegeven, kunt u ons een foto van de foutcode sturen naar info@portes-sesame.be. We nemen dan contact met u op om samen een oplossing uit te werken.

Mijn motor gaat helemaal niet aan, wat moet ik doen?

Als uw motor helemaal niet meer aangaat, kan het probleem te wijten zijn aan een recente stroomstoring. Onze motoren zijn laagspannend en hebben geen zekeringen. De printplaat van de motor is daarom waarschijnlijk defect. Als dit gebeurt, moet u contact opnemen met uw brandverzekeringsmaatschappij. Het is essentieel om de motorkop te vervangen. U kunt contact met ons opnemen per e-mail o info@portes-sesame.be of telefonisch op 069/22.41.85.

Afstandsbediening

Mijn afstandsbediening gaat niet aan wanneer ik op de knop druk. Wat moet ik doen?

Als uw afstandsbediening niet meer aangaat, kan de batterij defect zijn. U moet de afstandsbediening openen en de batterij vervangen (zie “Hoe vervang ik de batterij in mijn afstandsbediening?”) of gewoon op het lipje aan de bovenkant van de afstandsbediening drukken om het juiste contact te maken.

Mijn afstandsbediening gaat aan maar mijn poort gaat niet open, wat kan ik doen?

Het probleem kan bij de motor liggen. Controleer of de stroomvoorziening in orde is en controleer de antenne (deze moet correct gemonteerd zijn). Als dit normaal lijkt, controleer dan of de motor geen foutnummer weergeeft. Als dit het geval is, neem dan contact met ons op via e-mail op info@portes-sesame.be of telefonisch op 069/22.41.85.

Mijn afstandsbediening is kapot, wat moet ik doen?mmande, que faire ?

Als uw afstandsbediening kapot en onbruikbaar is, kunt u het beste een nieuwe bestellen. Hiervoor kan u terecht in onze showroom (we zijn open van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u en van 13u tot 18u, en op zaterdag van 9u tot 13u). U kunt ook vooraf contact met ons opnemen per e-mail op info@portes-sesame.be of telefonisch op 069/22.41.85. Aarzel niet om ons foto’s van uw afstandsbediening door te sturen voor een snel en nauwkeurig antwoord.

Mijn twee afstandsbedieningen zijn kapot, wat moet ik doen?

Als beide afstandsbedieningen kapot zijn, moet u er minstens één opnieuw bestellen om uw poort te kunnen openen. Hiervoor kunt u langskomen in onze showroom (we zijn open van maandag tot vrijdag van 9 tot 12 en van 13 tot 18 uur, en op zaterdag van 9 tot 13 uur). U kunt ook vooraf contact met ons opnemen per e-mail op info@portes-sesame.be of telefonisch op 069/22.41.85. Aarzel niet om ons foto’s van uw afstandsbediening door te sturen voor een snel en nauwkeurig antwoord.

Hoe vervang ik de batterij in mijn afstandsbediening?

Als uw afstandsbediening niet meer goed werkt, is het eerste wat u moet doen de batterij vervangen door een nieuwe. Om dit te doen, kunt u de behuizing van de afstandsbediening aan de achterkant openen. Gebruik een muntstuk van 2 of 5 cent om je te helpen. Zodra de behuizing open is, kunt u de batterij vervangen (model: CR2032 3V) en op het metalen lipje bovenop drukken om goed contact te maken. Zodra deze stappen zijn voltooid, kunt u de behuizing sluiten en uw afstandsbediening gebruiken. Houd er rekening mee dat afstandsbedieningen kunnen worden beïnvloed door temperatuurverschillen. Bewaar ze altijd bij normale kamertemperatuur.

Hoe programmeer ik een nieuwe afstandsbediening?

Als uw afstandsbediening dateert van na 2015-2016 (hij moet wit zijn), kan een van onze technici bij u langskomen om uw afstandsbediening te programmeren. U kunt ook contact met ons opnemen via e-mail op info@portes-sesame.be of telefonisch op 069/22.41.85 om onze handleiding te ontvangen.

Digicode (Multibit-model van vóór 2015-2016)

Hoe wijzig ik mijn numerieke code?

Houd de “0” toets op het toetsenbord 3 seconden ingedrukt tot de LED snel knippert. Voer uw huidige code in en druk op ENTER. Voer uw nieuwe code in en druk nogmaals op ENTER. De LED blijft 2 seconden branden. Uw nieuwe code is nu actief.

Hoe vervang ik de batterij in mijn keypad?

Draai het slot aan de onderkant van de muurbeugel met een munt tegen de klok in. Haal het toetsenbord uit de muurbeugel. Schroef de onderkant van de behuizing van het toetsenbord los. Verwijder de oude batterijen en vervang ze door nieuwe (CR 2032 3V). Controleer of het apparaat goed werkt en sluit het af.

Digicode (recentere Bilinked-modellen, na 2016)

Hoe wijzig ik mijn numerieke code?
Hoe vervang ik de batterij in mijn keypad?

Drukknop (Bilinked-bediening model 644)

Hoe activeer ik de vacantiefunctie op mijn drukknop?

Drukknop (Multibit-bediening model 131)

Hoe vervang ik de batterij in mijn drukknop?

Om de batterij in de drukknop te vervangen, maakt u gewoon de behuizing los van de drukknop. Zodra u dit hebt gedaan, vervangt u gewoon de batterij (model: CR2032 3V).

Veren

Waarom torsieveren gebruiken in plaats van trekveren?

Hier zijn enkele vergelijkingspunten om u te helpen onze keuze te begrijpen. Kwaliteit en duurzaamheid.

Trekveren

  • Ze worden in de zijstijl van de poort gemonteerd.
    Ze zijn bevestigd aan een frame.
    Ze hebben een levensduur van 10.000 cycli.
    Ze zijn om economische redenen aangepast aan de sectionaalpoort.
    Ze zijn beperkt in verhouding tot de afmetingen van de poort (maximale breedte 3,5 m).

Torsieveren

  • Ze worden boven de poort geplaatst, aan de voor- of achterkant.
    Ze hebben een levensduur van 25.000 tot 30.000 cycli.
    Ze worden gebruikt voor alle afmetingen van poorten.
    Het zijn de beste veren voor een goede balans.

Kunt u de informatie die u nodig hebt niet vinden? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Onze adviseurs beantwoorden graag uw vragen.

Neem contact met ons op

Rue de l'Artisanat, 12 - 7900 Leuze-en-Hainaut

+32 69 22 41 85

info@portes-sesame.be